دانشگاه انتاریو

دانشگاه وسترن انتاریو در شهر لندن در جنوب غربی استان انتاریو مستقر شده است. لندن قطب اقتصادی، تفریحی و فرهنگی منطقه جنوب غربی انتاریو است و با بیش از 383000 نفر جمعیت، یازدهمین شهر بزرگ کشور پهناور کانادا و محیطی ایدئال برای کار وزندگی است. شهر لندن در مقایسه با بسیاری از شهرهای دیگر کانادا خیلی ارزان به‌صرفه‌تر و دارای جامعه گسترده آموزشی است که افراد بسیاری از سراسر دنیا برای تحصیل در کشور کانادا این شهر و دانشگاه را انتخاب می‌کنند و در میان ایرانیانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا رادارند نیز خیلی پر تقاضا است.

مهاجرت تحصیلی به کشور کانادا به دلیل چند فرهنگی بودن این کشور بسیار محبوب است. چراکه کشور کانادا ازنظر عرضه خدمات اجتماعی و سیستم‌های بهداشتی و آموزشی یکی از بالاترین استانداردها در دنیا به دست آورده‌اند؛ و اینکه شهر لندن در سال 2008 برنده جایزه ملی چند فرهنگی از بنیاد غنی‌سازی کانادا شد.

بورسیه دانشگاه وسترن انتاریو

بورسیه تحصیلی بر طبق نیاز مالی: برنامه بورسیه تحصیلی دانشجویان بین‌المللی مقطع کارشناسی که نیاز مالی دارند در حدود 300 تا 2000 دلار است که شرط دریافت آن ثبت پذیرش تحصیلی دانشجو در یک دوره کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی به‌عنوان دانشجوی تمام‌وقت UWO است و مشکلات مالی فعلی دانشجو باید درنتیجه یک وضعیت پیش‌بینی‌نشده یا اضطراری باشد که دانشجو نمی‌تواند آن را کنترل کند.

بورسیه تحصیلی رئیس‌جمهور: این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی به‌عنوان بخشی از برنامه ملی بورسیه تحصیلی، به ارزش 50،000 دلار برای دانشجویان بااستعداد در دسترس قرار می‌گیرد که انتخاب دانشجوی منتخب بر طبق عملکرد برجسته علمی، تفکر خلاق و نوآورانه و موفقیت قابل‌توجه در فعالیت‌های فوق‌برنامه دانشگاه است. 

بورسیه تحصیلی پذیرش بین‌المللی ویرجینیا هریس: این بورسیه تحصیلی سالانه به دو دانشجوی کارشناسی بین‌المللی تمام‌وقت که سال اول خود را در برنامه‌ انتخابی بالاترین میانگین قبولی را کسب کرده‌اند و قبلاً بورسیه تحصیلی پذیرش دریافت نکرده‌اند، اعطا می‌شود و ارزش آن 5،500 دلار است.

بورسیه تحصیلی بین‌المللی دکتر آمیت چاکما: این بورسیه تحصیلی هم سالانه به یک دانشجوی کارشناسی بین‌المللی تمام‌وقت که وارد سال اول هر برنامه در هر دانشکده می‌شود، بر اساس پیشرفت تحصیلی بالا (حداقل 90 درصد میانگین) به ارزش 2500 دلار اعطا می‌شود. اداره ثبت به‌طور خودکار بورسیه تحصیلی را برای دانشجوی انتخاب‌شده بر طبق میانگین پذیرش نهایی وی عرضه می‌دهد. 

رشته‌های دانشگاه وسترن انتاریو

دانشکده هنر و علوم انسانیرشته‌های مطالعات کلاسیک، ادبیات تطبیقی، زبان انگلیسی، مطالعات فرانسه، زبان‌شناسی، فلسفه، نظریه پردازی، هنرهای تجسمی، مطالعات زنان و تحقیقات فمنیستی، مطالعات فیلم و زبان‌ها و ادبیات مدرن در این دانشکده تدریس می‌شود.

دانشکده موسیقی Don Wright: در دانشکده موسیقی دون رایت رشته‌های آموزش موسیقی، تحقیقات موسیقی، مطالعات موسیقی، هنرهای ظبط موسیقی و موسیقی شناسی در مقاطع گوناگون عرضه می‌شود.

دانشکده علوم اجتماعیرشته‌های تحصیلی مطالعات آمریکایی، مردم شناسی، مدیریت حمل و نقل هوایی تجاری (CAM)، مدیریت DAN، اقتصاد، مطالعات زنان، جغرافیا و محیط زیست، تاریخ مطالعات بومی، روابط بین الملل، زبانشناسی، علوم سیاسی، سیاست فلسفه و اقتصاد (PPE)، روانشناسی، جامعه‌شناسی، عدالت انتقالی و بازسازی پس از جنگ و توسعه شهری در این دانشکده تدریس می‌شوند.

دانشکده علوم: این دانشکده در 8 بخش: زیست‌شناسی، علوم کامپیوتر، شیمی، ریاضیات، علوم زمین، فیزیک و نجوم، علوم آماری و تطبیقی و ریاضیات کاربردی به ارائه فعالیت‌های تخصصی می‌پردازد.

دانشکده علوم بهداشت: این دانشکده از تعدادی مدرسه تخصصی همچون: علوم ارتباطات و اختلالات، مطالعات بهداشتی، حرکت‌شناسی، پرستاری، کاردرمانی و فیزیوتراپی تشکیل‌شده است و رشته‌هایی همچون: سیستم‌های بهداشت جهانی، علوم اطلاعات سلامت، علوم بهداشت و توان‌بخشی، علوم بهداشتی کاربردی، تمرین مراقبت‌های بهداشتی پیشرفته و … ارائه می‌شود.

دانشکده مهندسیرشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی سیستم‌های مکاترونیک و مهندسی نرم افزار را برای علاقه مندان حوزه مهندسی ارائه می‌کند.

دانشکده آموزش: در دانشکده آموزش UWO معلمان آینده جوامع تربیت می‌شوند و محیط مناسبی برای تدریس است.

دانشکده تحصیلات تکمیلیهمه‌ی رشته‌ها و گرایش‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشکده برای دانشجویان این مقاطع عرضه می‌شود.

مدرسه پزشکی و دندانپزشکی Schulich: در مدرسه پزشکی شولیچ رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، کارشناسی علوم پزشکی، علوم اعصاب، بیوفیزیک پزشکی بالینی، سیستم‌های بهداشت جهانی، پزشکی خانواده، ارتودنسی، دندانپزشکی بالینی و … ارائه می‌شود.

دانشکده مطالعات اطلاعاتی و رسانه‌ای: رشته‌های تحصیلی این دانشکده عبارت اند از: مطالعات رسانه‌ای، علوم کتابداری و اطلاع رسانی، روزنامه نگاری و ارتباطات، علوم اطلاعات سلامت و موسیقی و فرهنگ عامه پسند

دانشکده حقوق: این دانشکده حقوقدانان متبحر و وکلای قابل اعتماد جامعه مدرن و معاصر را تربیت می‌کنند تا جوامع در مواجه با مشکلات حقوقی از این وکلا استفاده کنند.

مدرسه کسب و کار IVEY: در مدرسه تجارت UWO رهبران تجاری پرورش داده می‌شوند که در سطح جهانی فکر می‌کنند، استراتژیک عمل می‌کنند و به جوامعی که در آن فعالیت دارند کمک می‌کنند. رشته‌های مدیریت، MBA، مدیریت بازرگانی اجرایی و … تدریس می‌شود.

هزینه تحصیل در دانشگاه وسترن انتاریو

به‌طور میانگین شهریه دانشگاه وسترن انتاریو در بیشتر برنامه‌های آموزشی UWO سالانه بیش از 35 هزار دلار کاناداست که برای نمونه هزینه تحصیل در رشته‌های مهندسی 48.778 دلار کانادا و رشته پرستاری 45.482 دلار کانادا است. 

هزینه سالیانه اقامت در خوابگاه‌های داخل پردیس دانشگاه وسترن انتاریو به همراه وعده‌های غذایی نیز تقریبا 13.690 تا 16.350 دلار کانادا است و اگر دانشجویی در خارج از محل پردیس دانشگاه سکونت کند مبلغ اجاره خانه در حدود 4.800 تا 8000 دلار کانادا و هزینه غذا نیز حدود 2.800 تا 4.800 دلار کانادا تخمین زده‌شده است.

هزینه کتاب و ملزومات تحصیلی بین 1.500 تا 3 هزار دلار کانادا در سال درگرفته شده است که این مبالغ به نوع رشته تحصیلی هر دانشجو بستگی دارد.

هزینه‌های دیگری مانند اینترنت، تلفن، حمل و نقل، لباس و تفریحات نیز به مبلغ هزینه‌های هر فرد اضافه می‌شود که درمجموع برای تحصیل در وسترن انتاریو سالیانه به‌طور میانگین تقریبا 48 تا 70 هزار دلار کانادا نیاز است. لازم به ذکر است مبالغ فوق توسط دانشگاه وسترن تخمین زده‌شده است.

رتبه دانشگاه وسترن انتاریو

بر طبق آخرین آمار وب‌سایت QS در سال 2021 رتبه دانشگاه وسترن انتاریو در جهان 170 و در کشور کانادا رتبه 8 ام را از آن خودکرده است.

کلام آخر در باب دانشگاه‌های کانادا

در این مقاله تلاش ما بر این بود که یک سری اطلاعات اولیه در خصوص دانشگاه‌ وسترن انتاریو در لندن و رنکینگ آن‌ها را در اختیار شما قرار بدهیم. امیدواریم چراغ راهی بوده باشیم در مسیر مهاجرتی شما به‌سوی کسب علم و آگاهی.

شما عزیزان در صورت هرگونه سؤالی، می‌توانید با کارشناسان خبرۀ ما در اسمارت اپلای در تماس باشید. مشاورین تحصیلی مجموعه اسمارت اپلای به‌صورت متمرکز و حرفه‌ای، شمارا درزمینۀ مهاجرت تحصیلی و اپلای دانشگاه‌های کانادا راهنمایی خواهند کرد.

پس وقت را بیش از این هدر ندهید. کافی است وارد وب‌سایت بشوید و با تکمیل فرم ارزیابی اولیه رایگان، اولین گام خودتان را بردارید. کارشناسان ما با بررسی اطلاعات مندرج در فرم، شمارا درراه رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کرد.

منبع

Leave a comment

Design a site like this with WordPress.com
Get started